Blackbox and Scenario-Based Testing of Online Games Using Game Description Language

تست بازی ها به خودی خود، کار بسیار پیچیده ای است. حال اگر بخواهد این بازی ، یک بازی آنلاین باشد،(که کلی کاربر دارد و هر کاربر عملیات مختلفی را در بازی میتواند انجام دهد) این تست بسیار حیاتی تر خواهد بود.

یک massively multiplayer online game (MMOG) یک بازی چندکاربره است که بر بستر اینترنت انجام میشود و کاربران در یک دنیای مجازی با یکدیگر بازی میکنند.Warcraft معروفترین MMOGs می باشد.

مهمترین مسئله در بازی های آنلاین، مسئله پایداریstability و کاراییperformance سرور است زیرا سرور باید تعداد زیادی از ارتباطات را مدیریت کند.

سابقا برای تست یک بازی، تسترها به صورت دستی در تست های آلفا و بتا، پیش از انتشار بازی ، اقدام به تست آن میکردند.به منظور کاهش زمان تست، بوسیله شبیه سازی سرور، testing automation استفاده شده است.

تاکنون تست های سنتی srerver load مانند LoadRunner و QALoad برای تست بازی های آنلاین استفاده شده اند که میتوانند با استفاده از استفاده مجدد از captured packket ها، تعداد هزاران کاربر همزمان رو شبیه سازی کنند.که این میتواند هزینه زمانی تست را کاهش دهد.

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی